ODPOWIEDŹ: Zgłosić się do biura imprezy SD (w wieży głównej). Tam zostaną udzielone wszystkie informacje dotyczące treningu Speed Day. Dodatkowo można skorzystać z pomocy Instruktora, który pokaże i zaznajomi z wszelkimi zagadnieniami koniecznymi do bezpiecznej jazdy na torze. Instruktorzy rezydują w boksie technicznym przy wieży głównej.
ODPOWIEDŹ: Na stronie internetowej zamieszczony jest formularz zgłoszenia do imprezy. Należy dokładnie wypełnić go i przesłać. Rejestracja nie jest równoznaczna z rezerwacją.
ODPOWIEDŹ: Każda grupa ma zagwarantowane 6 wyjazdów treningowych na tor (każdy po 18-20 min) oraz dla chętnych dodatkowo udział w wyścigu.
ODPOWIEDŹ: Każdy motocykl nadaje się do szkolenia na torze. Jest to szkolenie w którym każdy uczestnik uczy się nie tylko poprawiać swoje umiejętności lecz także poznaje możliwości swojego motocykla.
ODPOWIEDŹ: Nie, tor wyścigowy jest obiektem zamkniętym i posiadanie prawa jazdy nie jest wymagane.
ODPOWIEDŹ: Tak. Brama wjazdowa jest otwarta dla uczestników Speed Day poprzedniego dnia od godziny 19.00 do godz. 22.00 a następnie od 6.00 w dniu imprezy. W godzinach nocnych tj. pomiędzy 22.00 a 6.00 wjazd na teren obiektu będzie niemożliwy.
ODPOWIEDŹ: Podczas rejestracji należy wyrazić chęć skorzystania z pomocy Instruktora. Wówczas zostaną Państwo przydzieleni do odpowiedniego Instruktora którego będą mogli Państwo spotkać w dniu szkolenia w boksie technicznym. Wydana zostanie wówczas (zwrotna) koszulka zakładana na kombinezon, dzięki której Instruktorowi łatwiej będzie rozpoznać na torze “swoją” grupę. Styl i sposób prowadzenia grup do indywidualnego uzgodnienia z Instruktorem. Istnieje również możliwość zmiany Instruktora w trakcie trwania szkolenia.
ODPOWIEDŹ: Na terenie obiektu działa firma ochroniarska, która zapewnia stałe bezpieczeństwo uczestników. Dodatkowo na noc udostępniamy zamykane pomieszczenia celem przechowania motocykla.
ODPOWIEDŹ: Instruktorzy jeżdżą zawsze w grupie D - do czasu przerwy organizacyjnej oraz na życzenie z uczestnikami grupy C. Po przerwie Instruktorzy wyjeżdżają na tor na prośbę uczestnika/uczestników.
ODPOWIEDŹ: Jest to karta potwierdzająca znajomość podstawowych zasad bezpieczeństwa obowiązujących na torach wyścigowych. Jest ona niezbędna aby uczestniczyć w szkoleniu (zakres wiadomości potrzebny do zdania egzaminu znajduje się na naszej stronie w zakładce REGULAMINY) jeśli nie posiada się licencji sportowej PZM – wyścigi drogowe.
ODPOWIEDŹ: Rezygnacja z uczestnictwa w treningu wymaga formy pisemnej (e-mail: [email protected]). Rezygnacja: od 14 do 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia/treningu - skutkuje obciążeniem uczestnika/zawodnika 20% wysokości wpisowego, na 6 dni lub mniej przed rozpoczęciem szkolenia/treningu oraz w dniu szkolenia/treningu - skutkuje obciążeniem uczestnika/zawodnika 100 % wysokości wpisowego, rezygnacja z wzięcia udziału w zarezerwowanym SD bez wcześniejszego poinformowania Organizatora skutkuje pokryciem 100% wysokości wpisowego. W dowolnym momencie dopuszczalna jest zmiana uczestnika zajęć. W takiej sytuacji konieczna jest informacja mailowa [email protected] w której zawarta jest informacja o osobie wycofującej się z zajęć i osobie zastępującej ją. Każdorazowo zmiana taka musi być zaakceptowana przez Organizatora.
ODPOWIEDŹ: Tak, na normalnych zasadach jeśli uczestnicy jeżdżą w dwóch różnych grupach. W przypadku jeżdżenia w tej samej grupie wymagamy nieodpłatnego zarejestrowania drugiego kierowcy w biurze imprezy. Jeśli dostrzeżemy nieprawidłowości w w/w zasadzie uczestnik/uczestnicy zostaną odsunięci od uczestnictwa w imprezie bez możliwości zwrotu opłaty.
ODPOWIEDŹ: Tak. Firma BiMoto zapewnia najbardziej niezbędny asortyment.
ODPOWIEDŹ: Oczywiście. Istnieje możliwość zakupu opon Bridgestone. W ofercie znajdują się opony zarówno wyścigowe jak i drogowe. Zapewniamy także stanowisko z mechanikiem, który zmieni oponę, wyważy koło oraz podpowie jakie ciśnienie najlepiej zastosować do danej opony i danego motocykla. Pomoże także w razie konieczności zdjąć, założyć koło i wyregulować naciąg łańcucha.
ODPOWIEDŹ: Informacji i pomocy udzielą Instruktorzy, którzy ocenią stan techniczny i ustawią w ramach możliwości technicznych zawieszenie.
ODPOWIEDŹ: Na tor wjechać mogą także motocykle sportowe przygotowane do wyczynu a te jak wiadomo nie mają zazwyczaj badań technicznych. Stąd brak takiego wymogu. Jednakże zalecane jest posiadanie sprawnego technicznie motocykla ponieważ takie, które nie spełniają wymagań bezpieczeństwa nie będą dopuszczane do zajęć.
ODPOWIEDŹ: Nie. Dopuszczany jest także strój tekstylny z protektorami.
ODPOWIEDŹ: Speed Day to nie tylko “ścigacze”, to dzień na torze dla każdego motocyklisty - kandydata bez względu na posiadany motocykl.
ODPOWIEDŹ: Najważniejszym elementem jest aby motocykl był w należytym stanie technicznym. Niedopuszczalne są wycieki oleju które mogą spowodować niebezpieczeństwo dla innych uczestników. Poziom emitowanego hałasu nie może przekraczać limitu 98 dB/A przy 7000 obr/min dla 600cm3 oraz 5500 obr/min dla 1000cm3 oraz w pełnym zakresie przy pomiarze dynamicznym. Motocykle posiadające seryjny układ wydechowy nie powinny obawiać się tych wymogów.
ODPOWIEDŹ: Wszystko zależy od marki i rodzaju opon, od temperatury toru i otoczenia, od rodzaju motocykla a czasem nawet i techniki jazdy – polecamy udać się do Instruktorów lub mechanika w boksie technicznym, wówczas wszelkie wątpliwości zostaną rozwiane.
ODPOWIEDŹ: Wyścigi odbywać będą się tylko w dniach przewidzianych w kalendarzu Speed Day Trophy. Wyścig odbędzie się w randze Otwartych Mistrzostw Okręgu Poznańskiego PZM i wystartować będzie w nim mógł każdy spełniający wymogi określone w regulaminach.
ODPOWIEDŹ: Jeśli nie posiada się licencji B PZM (wyścigi drogowe), niezbędnym jest zdanie egzaminu ze znajomości zasad sportu motocyklowego, posiadanie ubezpieczenia, badania lekarskiego i sprawnego motocykla. Wszystkie wymagania można znaleźć w regulaminach sportowych. W przypadku osób niepełnoletnich konieczna jest również zgoda rodziców lub opiekuna prawnego.
ODPOWIEDŹ: Niestety nie mamy takiej możliwości. Jednak w odległości około 1 km od granicy obiektu znajduje się stacja Orlen a około 3 km stacje Shell oraz BP.
ODPOWIEDŹ: Polecamy udanie się do najbliższej stacji diagnostycznej pojazdów posiadającej sonometr. Kontrolę odbyć w miejscu bez tła akustycznego (wolna przestrzeń w promieniu min 5m), sonometr pod kątem 45o do końcówki wydechu w odległości 1m, do 600cm3 silnik na 7000 obr/min, do 1000cm3 silnik na 5500 obr/min. Dopuszczalny limit to 98 dB/A.
ODPOWIEDŹ: Na torze obowiązuje podział na 4 grupy zależnie od stopnia zaawansowania tj: - grupa A (zaawansowana) są to zawodnicy biorący udział w Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostwach Polski oraz uczestnicy, którzy uzyskali lub pokonali w treningach limit okrążenia 1.45 min; - grupa B (średnio zaawansowana szybka) są to osoby, których czas okrążenia mieści się w przedziale 1.45 – 1.53) min; - grupa C (średnio zaawansowana wolna) są to osoby, których czas okrążenia mieści się w przedziale 1.53 – 2.04) min; - grupa D (początkująca) jest to grupa osób, które nie “złamały” jeszcze limitu 2.05 min na poznańskim torze. Osoby, które po raz pierwszy są na torze “Poznań” z założenia są przydzielane do grup C lub D, które to oczywiście mogą zmienić w połowie dnia podczas przerwy organizacyjnej. Przedziały czasowe mogą ulegać zmianie w zależności od stopnia zaawansowania uczestników.
ODPOWIEDŹ: Oczywiście. Tyczy się to zarówno ruchu “w dół” jak i “w górę”. Odbywa się to jednak zawsze za zgodą Instruktora prowadzącego zajęcia.
ODPOWIEDŹ: Na terenie paddocku znajduje się bar serwujący dania ciepłe oraz napoje. Otwarty jest zawsze w dniu i godzinach trwania imprezy.
ODPOWIEDŹ: Organizator treningów Speed Day jest ubezpieczony jako firma od OC. Dodatkowo ubezpieczamy naszych uczestników w PZU od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków. Rekomendujemy jednak aby każdy uczestnik ubezpieczył się we własnym zakresie. Sugerujemy posiadanie ubezpieczenia OC w życiu prywatnym lub OC Sport oraz NNW.
ODPOWIEDŹ: Na terenie toru “Poznań” możliwe jest wynajęcie pokoi 1, 2 lub 3 osobowych oraz domku typu “Brda”. Poza tym współpracujemy z hotelami “Orange” oraz “Ramka” gdzie uczestnicy szkoleń zawsze uzyskują korzystne rabaty.
ODPOWIEDŹ: Podczas zajęć nad bezpieczeństwem uczestników w kompleksowo wyposażonym Centrum Medycznym czuwa 6 wysoko kwalifikowanych osób personelu medycznego.
ODPOWIEDŹ: Tak. Podczas treningów / szkoleń zawsze mierzony jest czas okrążeń pokonywanych przez uczestników jednak dopiero od 2 sesji szkoleniowej. Ma to za zadanie spokojne “rozjeżdżenie się” i zapoznanie z torem podczas pierwszej sesji.
ODPOWIEDŹ: Czasy przejazdów dostępne będą w aplikacji Speedhive – zachęcamy do zainstalowania na telefonach komórkowych. Kody QR do aplikacji dostępne w biurze Speed Day.
ODPOWIEDŹ: W trakcie trwania zajęć na monitorach ulokowanych w różnych częściach paddocku można na bieżąco śledzić czasy osób będących aktualnie w szkoleniu.